پیام تبریکیه به مناسبت اول می روز جهانی کارگر
نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

شهر کابل

11ثور  1388

کارگران عزیز و وطندوست افغانستان !

نهایت مسرت دارم که بمناسبت اول می روز بین المللی کارگر این طبقه اگاه ،زحمتکش ،ترقی خواه ، صلح دوست و وطندوست به نماینده گی از هیات اجرايیه و تمام اعضای رزمند ه نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان بهترین تهنیت وشادباش های خود را از صمیم قلب به  تمام کارگران عزیز افغانستان و جهان تقدیم می دارم .

باور کامل دارم که طبقه کارگر افغانستان توانسته و می تواند که در امر ترقی ،پیشرفت و باز سازی کشور نقش شایسته و برازنده خود را ایفا نماید و ما ان چه در گذشته داشتیم یا داریم و یا در اینده خواهیم داشت ، از فیض دستان  توانای کارگران زحمتکش بوده هست و خواهد بود .

در کشورما ازین روز جهانی و تاریخی که در نتیجه مبارزات قهرمانانه و طولانی کارگران جهان بویژه کارگران ایالات متحده امریکا در قرن نوزدهم میلادی بدست امده تجلیل بعمل میاید که اصلا از جنبش کار گری در کشور ما نشانه های بارزی وجود ندارد و این روز را طور با شکوه تجلیل نکرده وحتا این روزرا رخصتی اعلام نکرده اند .

در شرایطی ازین روز تجلیل می نمایيم که در جریان هفت سال گذشته تمام تصدی های دولتی که ده ها هزار کارگر به کار تولیدی و ساختمانی در انها می پرداختند عجولانه و غیر مسوولانه به سکتور خصوصی و بطور لیلام بفروش رسیده و امروز ده ها هزار کارگر در فقر و بیکاری و بی سرنوشتی بسر می برند.

نهضت فراگیر تلاش خواهد کرد تا جنبش کارگری یکبار دیگر احیا و به فعالیت سیاسی بپردازد و در همبسته گی با سایر نیرو های ملی و ترقی خواه کشور حضور فعال این جنبش در عرصه اقتصادی و سیاسی کشور متبارز گردد . ما به این باور هستیم که بدون  رشد و توسعه اقتصادی تقویت جنبش کارگری نا ممکن خواهد بود .

نهضت به تمام کار گران اگاه و وطندوست کشور مراجعه می نماید تا با اشتراک شان در جریان انتخابات ریاست جمهوری ،شوراهای ولایتی و شاروالی ها فعالانه سهم گرفته و به کاندیدی رای بدهند که می توانند در راه ترقی و نجات کشور از فقر ،بیکاری ، و ناتوانی های اقتصادی صادقانه خدمت نمایند و می توانند در راه تا مین صلح ، ثبات و امنیت سراسری کشور به همکاری مردم گام های موثر و هدفمندی را بگذارند .

 

 

فرخنده باد جشن همبسته گی کارگران جهان

زنده باد کارگران افغانستان

 

 

شیر محمد بزرگر

ريیس مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستا ن


April 30th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها